*L´arangutan de las Paniellas

Yerase una bez dos hermanas yamadas Rosa y María, de casa Cazcarra de Chistén, cuan yeran chicotas, soleban di a cuida  las crabas y los latos a las Paniellas, un prau cerca del luga.

 

Ellas yeran muy enchugardinas,  se pasaban el día chugando y chugando, asinas que se deixaban escapa es bichos t’al prau d´alto que yera de un güelo, vecino del luga; y el güelo que yera por asti, baquer,  se las teneba que aturare del prau, asinas  que se enrabiaba mucho  y las carrañaba, pero ellas feban como si nol sentisen.

 

Toz es días feban lo mismo, pero ellas tornaban ta casa bien contentas retardes, como  si nada hubiera pasau.

 

Pero un diya les ba salir una cosa torzida. Cuan más enchugardinas yeran les ba sali un bicho zerrudo de to, con una coda larguiza y es cuernos también y les va empezar a dezire:

 

¡Soi el Arangutan de las Paniellas, al que pillo m’el como!

 

Rosa y María se ban asusta, y de un blinco agarraron las mochilas y se escaparon correndo ta casa.

 

La meta las crabas se les ban  perderé p’el camín. Al allegar a casa se ban asentar en a cadiera de la cocina, al lau del fogaril, Rosa y María yeran sofocás de to y asuatas. La suya mai, apurá de to, les deziba:

 

¿Qué tos pasa, pobretas? Dezir-me-lo.

 

Que nos ha salido el Arangutan de las Paniellas, y nos em escapau correndo. La metá las crabas nos las en perdidas  p’el camin, y las atrás per las carreras deben d’estare, per bel güerto s’abran fotido.

 

Mañana no i tornaren t’ali si no nos acompaña el nuestro pai.

 

Al allegar el pai d’ellas de tardes, que beniba baquere, ba tener que coger-se el montante y marchar a replegar-las. Pero no i ba tener que i muy lejos, las ba traba cerca del luga.

 

Dimpues de muchos diyas ban sabere que eba pasau, y que el orangután de las Paniellas yera el golico Petris, que quiso dales una lección a las despistas de las zagalas, que nunca mas se ban deixar puyar más’es latons ni las crabas ta ningún prau vecino.

.

Anuncios
Deja un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s